Január végén 4 rover arc felkerekedettBudapestről (illetve Győrből) és a Wizzair egy akciós ajánlatával szelek éskerozin szárnyán kiment Barcelonába, a katalán fővárosba. Hogy nevesítsük is adolgokat, Hambi, Tom, és Nonó (Módly Noémi őv.- 708. Rommer FlórisCserkészcsapat),
 valamint jómagam vállalkoztunk erre az útra. A repülésről nemnekem kéne írni, mert az halvány emlékeim szerint pihenéssel, alvással telt… :)A leszállást követően vonatra szálltunk, majd a cserkész ,,szállásadónkkal” (TomasGenís) történt egy kis egyeztetés a katalán időszámításról (egy nappal későbbvárt minket). Miután ő is, és én is cserkésznyakkendőben feszítettünk az egyikmetrómegálló mellett, nem volt nehéz azonosítani egymást. Villámgyorsanelvezetett minket a cserkészotthonukba, ahol a szállásunk volt, közbenbeszélgettünk a városban rejlő lehetőségekről, illetve apró, de hasznos információmorzsákrais szert tettünk (hála a jó felkészültségünknek, tényleg aprók voltak ezekmár). A szállás ingyen volt, de vittünk jelképes ajándékokat, mégpedig egycserkésznyakkendőt, csapatképeslapot, csokit, illetve egy kis hazai kolbászt.Ők is megajándékoztak minket egy katalán cserkésznyakkendővel, melynek nagyonörültünk!

Ezután a Guell Park felé vettük azirányt, ami a város egyik legnevezetesebb parkja, ahonnét csodás kilátás nyílta városra, köztük a később említésre kerülő Sagra da Familia-ra. A közlekedésviszonylagos drágasága miatt igyekeztük elkerülni a tömegközlekedést, de mivela város északi részén volt a cserkészotthon, többször is metróztunk. Másnapmegnéztük a La Rambla-t (a város főutcáját), szakajtottunk egy-két mandarint azutcán éhünk csillapítására, majd tovább folytattuk a város, és a híresépítészének Gaudí épületeinek megcsodálását. Kinyújtóztatva megfáradttagjainkat, betértünk egy kávézóba, mielőtt bevetettük volna magunkat a városfő nevezetességének számító Sagra de Familia-ba. A templomról röviden annyit,hogy a mai napig épül, és a 4 nagy torony mellett 12 kicsi is van (azapostoloknak), de a főtornyot még építik a 2026-os átadásra. Belépve azembernek megszűnik a külvilág, és lerogyik egy székre, és csak nézelődik,nézelődik, próbálja felfogni, hogy hogyan lehet képes erre egy emberi elme…
Aznap este betértünk egy étterembe, ahol voltalkalmunk ,,live” módon megnézni egy Barcelona-Madrid focimeccset, eredetikatalán étkek, és italok, és focirajongó emberek mellett. Lányoknak szóló rész következik: itt a nők is focirajongók. Kötelezően.

Mindenkinek szól: a kirándulás utolsónapján a város mellett található várat néztük meg, illetve betekintést kaptunkegy kisebb focicsapat (melynek stadionja akkora volt,mint az itteni Puskás)álmos reggeli bemelegítésébe…délelőtt 10 órakor. Az idősürgetett minket, így nagy nehezen a helyi építőbrigádos szakik segítségévelmegtaláltuk a nyócker hangulatú postafiókot, ahol végre fel tudtuk adni a929-es cserkészeknek a képeslapunkat.