Együtt portyázott a Szent Erzsébet és a Szent László raj

Cserkészeink idei portyázása az elmúlt évek tapasztalataihoz képest egészen mást tartogatott. Az első fontos újdonság, hogy a téli portyát tényleg télen tartottuk. Ebből következik a másik dolog, amiben magunkban ugyan reménykedtünk, mégis meglepett bennünket: a Dunakanyar hegyoldalain tett portyatúránkat számunkra már-már szokatlan, jó nagy hóban tettük meg. A téli időpont és a szembe tűnően télies természeti viszonyok azonban nem lehangolóan, hanem ellenkezőleg, lelkesítően hatottak az egész portyázó társaságra. Az esti programot is úgy tartottuk meg, hogy közben esett a hó. Hogy pontosan hogyan zajlott az emlékezetes portya, arról alább bővebb beszámoló olvasható.

Szombat reggel arra gyűlt össze a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola leendő tanulóinak és tanárainak csoportja, hogy Hagrid, Harry és Ron vezetésével együtt keressék fel a Foltozott üst fogadót és az Abszol utat. Már a gyülekezőnél kiderült, hogy csak az Abszol úton lehet varázspálcát és a többi, iskolakezdéshez szükséges holmit beszerezni. A kis csapat tehát útnak indult.

Indulásra készen

Rövid vonatutat követően érkeztünk meg Nagymarosra, de a Foltozott üst fogadót (Nagymarosi Plébánia közösségi háza) átmeneti teltház miatt csak délután vehettük birtokba, addig a Gringotts bank felé vettük az irányt. A leendő roxfortos diákok a felújítás alatt álló bank környékén tett túránk során kutatták fel az út mellett varázslatosan felbukkanó, elvarázsolt pénzeiket. A nagy hóban, teljes portyafelszereléssel a hátunkon megtett túra embert és lelket próbáló feladat volt, de a behavazott táj csodálatos, manapság ritka látványa kárpótolt érte bennünket, még úgy is, hogy a hegytetőn álló Gringotts bank (Julianus-kilátó) tetejéről csak az erdő környező fáit láthattuk a nagy köd miatt. Csak egy tábla felirata tanúskodott a tiszta időben innen látható kivételes kilátásról, amit a sűrű ködfátyol eltakart előlünk. A hosszú kaptatás után elénk táruló bank (kilátó) épülete lenyűgöző látványt nyújtott, belegondolva, hogy építőköveit ugyanazokon a meredek utakon szállították fel a hegytetőre, melyekkel mi is megküzdöttünk.

A Gringotts bank

A hegytetőre érve a jeges széltől, melytől eddig védett bennünket a hegy oldala, igencsak dideregni kezdtünk, a fák fölé magasodó torony tetejére érve szinte elviselhetetlenné vált a hideg. A toronyból letekintve a köd miatt a tövében álló emberek már halványabban látszottak. Nem is időztünk fenn sokat. A lefelé vezető út meredekebb volt, mint amin érkeztünk, azonban jóval hamarabb leértünk a hegyről, mint ahogy felértünk. Valaki a lábán, valaki a hátán közlekedett, az ilyen lejtőn ugyanis nem egyszerű egyensúlyunkat megőrizni, különösen ilyen nagy hóban. A hegyről leérve a túra eddigi tapasztalatait összegezve leszögeztük, hogy erre a portyára sokáig fogunk emlékezni.

Hótenger a hegyekben

Ahogy folytattuk utunkat vissza az Abszol útra, többen közülünk arra lettek figyelmesek, hogy ezen a környéken a csapat történetében már korábban is zajlottak emlékezetes kalandok, melyekről remélhetőleg valahol másutt mások megemlékeztek, és talán azokat a történeteket is olvashatjuk valahol. A mi történetünk viszont a Foltozott üstben folytatódik, ahová megérkezve Minerva McGalagony és Albus Dumbledore köszöntötték a roxfortos diáksereget, majd uzsonnára elfogyasztottuk a magunkkal hozott ennivalónkat.

Dumbledore és McGalagony köszöntik a leendő roxfortosokat a Foltozott üstben

A délután az Abszol úti bevásárlással folytatódott, mely során a diákok tanáraik segítségével részt vettek taneszközeik elkészítésében, így mindenkinek lett iskolai öltözete Madam Malkin talárszabászatában, Olliwandernél mindenki személyre szabhatta saját varázspálcáját, McGalagony professzor segítségével az ifjú boszorkány- és varázslójelöltek varázsgömböt bűvöltek állatszőrből, Piton professzor vezetésével pedig roxforti tanulmányaikhoz készítettek haladási naplót.

Készülnek a taneszközök a tanárok vezetésével

Ezután varázslatos aerobik edzés vette kezdetét a Weasley-ikrek vezetésével. Időközben a fogadó konyhájában a szorgos házimanók elkészítették a finom vacsorát is, melynek elfogyasztását vidám hangulatú énekes mulatság követett, viszont időközben Harry nyom nélkül eltűnt. Az ifjú roxfortos diákok kettesével-hármasával indultak a keresésére a hóval borított, kétes hírű Zsebkosz közbe, ahol különféle próbatételek, fekete mágusok, dementorok és egyéb rémségek leselkedtek rájuk, de végül mind szerencsésen átvészelték az ott tett látogatásukat, és Harry Potter is előkerült. A Mágiaügyi Minisztérium emberei (Tegger és Viktor), akik átutazóban a Foltozott üstben pihentek meg, örültek ennek a fejleménynek. A fogadóba visszatérve hamar nyugovóra tért a fárasztó napot maga mögött tudó diáksereg és a tanári kar, bár a felsőévesek még sokáig ünnepelték, hogy Harry szerencsésen megkerült. A tanárokat ez bosszantotta, mert már aludni akartak.

A Zsebkosz köz éjszaka

Másnap reggel egy elvarázsolt xilofon hangjára ébredtek a Foltozott üst vendégei, ami egy ismert dallamot játszott, csak folyton elhibázta. Az ébresztő után torna következett, a kis csapat pedig nekikezdett a fogadó kitakarításához. A reggelire várni kellett, ugyanis a friss kenyeret hozó szállítmány elakadt a hóban. Mire sort kerítettünk a reggelire, a vendégek úti holmija többnyire össze volt pakolva. Reggeli után Piton professzor egy ellene irányuló Weasley-összeesküvést leplezett le, melyben az egész fogadót furcsa, fülekre emlékeztető kis bogarakkal poloskázták be. Büntetésből a Weasley-ikrekre és a többi roxfortosra hárult a feladat, hogy alaposan átkutassák a fogadót, összegyűjtsék a poloskákat, és kitakarítsanak mindent. Időközben a gyengélkedő McGalagony professzor egy korábbi vonattal hazautazott.

Miután a felszerelés nagy részét összepakoltuk, magunkra öltöttük cserkészegyenruhánkat, majd átvonultunk a fogadóval szemben található templomba, szentmisére. A miséző atya üdvözletében a rákosszentmihályi cserkészeket külön köszöntötte. Nagyböjt első vasárnapját a helyi közösség gitáros énekekkel ünnepelte, jó sokan ministráltak. A szertartást követően lehetőségünk adódott a hamvazkodásra, és egy szép tanúságtételt is hallhattunk.

A Mágiaügyi Minisztérium meglátogatása

Mise után visszacsöppenve a varázsvilágba, csomagjainkat átköltöztettük a vasútállomás várójába, majd közösen levonultunk a partra, hogy a Reggeli Próféta számára egy csoportképet készíthessünk, háttérben a Roxforttal. Ezt követően kisebb csoportokra (őrsökre) váltunk szét, hogy külön-külön derítsük fel az Abszol utat. Mi (a Leopárd őrs) megpróbáltunk bejutni a Mágiaügyi Minisztériumba, illetve párbajszakkört tartottunk. A vasútállomáson a vonat indulásáig a váróteremben volt közös játék.A vonatút hamar elrepült. Kis csapatunk alig szállt fel a szerelvényre, már vissza is értünk oda, ahol utunk kezdetén Hagriddal, Harryvel és Ronnal összetalálkotunk. Kimerülten, de vidáman és egy felejthetetlen hétvégével a hátunk mögött búcsúztunk el egymástól, és az is biztos, hogy az Abszol úton tett látogatásunk után mindenki egy emberként várja az iskolakezdést a Roxfortban.