Köszöntő
Kedves Látogató!
Szeretettel köszöntünk eszköz- és könyvállományunk nyitóoldalán. Könyvtárunk, szertárunk és irodánk többezer elemből álló gyűjteménye évtizedek alatt gyűlt össze. Sokmindent öregcserkészeinktől örököltünk és sokmindent a közelmúltban szereztünk be. Az állományok folyamatos nyilvántartását, karbantartását és fejlesztését a Parancsnokság, a Könyvtár munkacsoport és a Szertár munkacsoport végzik (ha Te is szeretnél munkacsoport tag lenni jelentkezz a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen!).
Ez a folyamatosan bővülő, hatalmas gyűjtemény akkor tud igazán hasznos lenni, ha valamennyi elemét tudja használni a csapat. Ezért kisebb-nagyobb bezárás után minden eddiginél komolyabb kölcsönzőrendszert építettünk ki, melyet 2015. decemberétől minden csapattag használhat. Ezen az online Kölcsönzőn keresztül szinte minden elemet ki lehet kölcsönözni (amit nem lehet, azokat helyben lehet használni/olvasni).
Egyelőre csak csapattagok használhatják és érhetik el (az állományok megtekintéséhez belépés szükséges), de tervbe van véve, hogy a későbbiekben a kölcsönzési lehetőségeinket megnyitjuk a nagyvilágnak is.
Kérjük mielőtt kölcsönözni szeretnél vagy munkacsoport tagként kölcsönzéseket kezelsz alaposan olvasd el a Kölcsönzési és Kezelési Szabályzatunkat (lásd alább)!
Az indulást követő néhány hónap tesztidőszak lesz, melyben kérjük szíves együttműködésedet az esetleges üzemzavaroknál és számítunk visszajelzéseidre, javaslataidra is!
Kívánunk eredményes kölcsönzéseket és sikeres és örömteli eszköz-/könyvhasználatot!
Jó Munkát!
Parancsnokság
Könyvtár munkacsoport
Szertár munkacsoport
Belépés
A honlapra való bejelentkezés után innen is elérheted az állományokat:
- Belépek a Könyvtárba
- Belépek a Szertárba
- Belépek az Irodába
Teszt időszak
A teszt időszak főbb mérföldkövei:
- 2015. november 28.: Elindult a Kölcsönző
- 2015. december 20.: Ünnepélyes Szertár és Könyvtár megnyitó
- 2016. február 28.: Kölcsönzési és kezelési szabályzat végleges jóváhagyása
- minden hónap utolsó szombatján munkacsoport egyeztetések lesznek
Visszajelzéseiteket várjuk ide: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kölcsönzési és kezelési szabályzat (verzió: 2015.11.28.)
Tartalomjegyzék
1. Könyvtár, Szertár, Iroda működése
2. Könyvtár, Szertár, Iroda felépítése
3. Kölcsönzés menete
4. Kölcsönzések kezelése
5. Bevételezés menete
6. Javítás, javíttatás menete
7. Selejtezés menete
1. Könyvtár, Szertár, Iroda működése
1.0 Tulajdon és felosztása
A csapat eszközállománya a Szent Mihály Cserkészekért Alapítvány (későbbiekben a Tűzliilom Egyesület) tulajdona.
A csapat eszközállománya 3 részre oszlik szét: Könyvtár, Szertár és Iroda.
A csapat eszközállománya online adatbázisban van nyilvántartva, mely az online Kölcsönző rendszeren keresztül érhető el.
1.1 Felelősségi körök
A Könyvtárat a Könyvtár munkacsoport, a Szertárat a Szertár munkacsoport (továbbiakban munkacsoportok), az Irodát pedig a Parancsnokság kezeli.
A Könyvtár vezetője a Könyvtár munkacsoport-vezető.
A Szertár vezetője a Szertár munkacsoport-vezető.
Az Iroda vezetője a Csapattitkár.
A Könyvtár és a Szertár munkacsoportok és az Iroda a Parancsnokság felé tartoznak felelősséggel.
A Parancsnokság mindkét munkacsoport feladatát adott esetben elláthatja.
1.2 Könyvtár, Szertár munkacsoportok tagsága
A munkacsoporthoz bárki csatlakozhat, aki teljesítette az Első próbát.
A munkacsoporthoz való csatlakozásról az adott munkacsoport vezetője dönt.
A munkacsoportból való kilépést szintén a munkacsoport vezetője hagyja jóvá.
A munkacsoport-tagok viselhetik az egyenruhájukon a munkacsoport jelvényét.
A munkacsoport tagsági státusz látható
- a cserkész profil oldalán
- a cserkész egyenruháján viselt munkacsoport jelvényén
A munkacsoport-vezetőket a csapatparancsnok bízza meg és megbizatásukat megerősíti vagy új vezetőket nevez ki minden cserkészév indulása előtt.
1.3 Könyvtár, Szertár munkacsoportok és az Iroda feladatai
Könyvtár munkacsoport feladatai:
- Csapatkönyvtár rendszerezése, rendben tartása, fejlesztése
- Könyvtári kölcsönzések intézése és vezetése a honlapon
- Új elemek bevételezése
- Selejtezés
- Javítás, javíttatás
Szertár munkacsoport feladatai:
- Csapatszertár rendszerezése, rendbentartása, fejlesztése, karbantartása
- Szertári kölcsönzések intézése és vezetése a honlapon
- Új elemek bevételezése
- Selejtezés
- Javítás, javíttatás
Iroda feladatai:
- Iroda eszközállományának rendszerezése, rendbentartása, fejlesztése, karbantartása
- Irodai kölcsönzések intézése és vezetése a honlapon
- Új elemek bevételezése
- Selejtezés
- Javítás, javíttatás
2. Könyvtár, Szertár, Iroda felépítése
2.1 Könyvtár felépítése
Könyvtár elemei:
A Könyvtárhoz tartoznak a könyvek, kiadványok, újságok, CD-k, DVD-k, kazetták.
A Könyvtár elemei az online Könyvtár adatbázisból érhetők el csak csapattagok számára (belépést követően).
Könyvtári kód:
Minden elemnek van könyvtári kódja (ez a kód csak az online adatbázisban szerepel, az elemen nem).
A könyvtári elemek kódja 9-essel kezdődik.
Könyvtári pecsét:
Minden elemre, annak bevételezésekor rákerül a csapat pecsétje.
Könyvtár kategóriái:
A Könyvtár az alábbi kategóriákba sorolja az elemeit:
- CD, DVD, kazetta
- Cserkészirodalom (segédkönyvek, folyóiratok, stb.)
- Térképek
- Tudományos
- Természet
- Szépirodalom
- Művészet
- Történelem
- Vallás
- Gyerekkönyvek
- Nem kölcsönözhető/Helyben olvasható
- Egyéb
2.2 Szertár felépítése
Szertár elemei:
A Szertárhoz tartoznak a szerszámok, konyhai felszerelések, ruhák, egészségügyi felszerelések és egyebek (sátrak, kannák, lámpák, stb.)
A Szertár elemei az online Szertár adatbázisból érhetők el csak csapattagok számára (belépést követően).
Szertári kód:
Minden elemnek van szertári kódja, mely az adott elemen is szerepel.
A szerszámok kódja 1-essel kezdődik.
A konyhai felszerelések kódja 2-essel kezdődik.
A ruhák kódja 3-assal kezdődik.
Az egészségügyi felszerelések kódja 4-essel kezdődik.
Az egyéb elemek kódja 5-össel kezdődik.
Szertár kategóriái:
- Szerszámok
- Konyhai felszerelések
- Ruhák
- Egészségügyi felszerelések
- Egyéb
2.3 Iroda felépítése
Iroda elemei:
Az Irodához tartoznak az asztalok, székek, szekrények, számítástechnikai eszközök, írodaszerek, stb.
Az Iroda elemei az online Iroda adatbázisból érhetők el csak csapattagok részére (belépést követően).
Irodai kód:
Minden elemnek van irodai kódja, mely az adott elemen is szerepel.
Az irodai elemek kódja 6-ossal kezdődik.
Iroda kategóriái:
Az Irodának nincsenek külön kategóriái.
3. Kölcsönzés menete
3.1 Ki kölcsönözhet?
Csak csapattagok kölcsönözhetnek (legalább leendő státuszú tagok).
A kölcsönzés személyhez kötött, azaz minden esetben egy személy felelős a kölcsönzött elemért/elemekért (bármilyen szintű programról van szó - őrs, raj, csapat, stb.).
3.2 Hol lehet kölcsönözni?
Kölcsönözni csak és kizárólag az online Kölcsönző rendszeren keresztül lehet.
3.3 Milyen esetben kell/lehet kölcsönözni?
Ha csapat tulajdonában lévő eszközt szeretnél/szeretnétek használni, akkor bármilyen szintű csapattag vagy, minden esetben kölcsönöznöd kell.
3.4 Milyen célra lehet kölcsönözni?
Cserkészprogramra
Bármilyen cserkészprogram szervezéséhez, bármilyen szintű csapattag az online kölcsönzőrendszeren keresztül bármilyen elemet kikölcsönözhet.
Cserkészprogramra minden elem kaució nélkül kölcsönözhető.
Egyéni célra
Egyéni célra, bármilyen szintű csapattag az online kölcsönzőrendszeren keresztül bármilyen elemet kikölcsönözhet.
Egyéni célra történő kölcsönzésnél bizonyos elemek esetén készpénzes kauciót kell fizetni (ennek mértéke az adott elem információs lapján olvasható).
3.5 Mennyi időre lehet kölcsönözni?
Könyveket 1 hónapra lehet kölcsönözni.
Szertári eszközöket 2 hétre lehet kölcsönözni
Hosszabbítani lehet.
3.6 Mit lehet és mit nem lehet kölcsönözni?
Az eszközállomány nagy részét lehet kölcsönözni.
Az eszközállomány egy bizonyos részének egyéni célra történő kölcsönzéséért készpénzes kauciót kell fizetni (ennek mértéke az adott elem információs lapján van feltüntetve).
Amiket soha nem lehet kikölcsönözni, ott jelezve van hogy “Nem kölcsönözhető”. Ezen elemeket helyben lehet használni/megtekinteni.
Amiket időszakosan nem lehet kölcsönözni (pl. javítás miatt), azok “Nem elérhetők”. Ezen elemeket ekkor csak a munkacsoportok/Iroda és a Parancsnokság érik el.
3.7 Hogyan lehet kölcsönözni?
A csapathonlapra való belépés után az online Kölcsönzési rendszeren keresztül meg kell keresni a kívánt elemet.
Majd el kell küldeni a kölcsönzési kérelmet.
Ezután az adott munkacsoport / Iroda visszajeleznek, hogy engedélyezik a kölcsönzést.
Ha engedélyezik, akkor általában a következő pénteken az adott elemet át lehet venni a munkacsoportoktól vagy az Irodától (más időpontot írásban egyeztethetnek a felek).
Ha nem engedélyezik, erről is kapsz értesítést.
A kölcsönzési idő lejártával kötelességed visszahozni az elemet, melyet át kell adnod az adott munkacsoporttagnak vagy az Irodának, akik regisztrálják az online Kölcsönzési rendszeren keresztül a kölcsönzés befejezését.
A kölcsönzés részletes menetéről a HELP-ben olvashatsz bővebben.
3.8 Hol lehet látni a csapattagok kölcsönzéseit?
A csapathonlapon a csapattagok profiloldalán látható, hogy az adott csapattagnak milyen kölcsönzései vannak érvényben (és milyenek voltak / jártak le korábban).
3.9 Mi történik késedelem esetén?
A kölcsönzési határidő előtt 5 nappal kapsz automatikus értesítést.
A kölcsönzési határidő lejártát követően 7 nap türelmi idő van.
Ha ez is lejárt és nincs visszahozva a kikölcsönzött elem, akkor hetente X pont levonásra kerül a motivációs pontjaid közül.
Ha 35 napot meghaladja a késedelem, akkor (értesítést követően) a profilod letiltásra kerül és a Parancsnokság megkezdi a megfelelő eljárást veled szemben az Etikai és Fegyelmi Szabályzat szerint (és a Polgári Törvénykönyv szerint). És egy évig nem kölcsönözhetsz.
3.10 Sérült, elveszett elemek
A kölcsönző felelősséggel tartozik a kikölcsönzött elemért.
A megrongált vagy elveszett elemért a munkacsoport / Iroda vezető kártérítést kérhet.
Ez esetben a kölcsönző egyeztet a munkacsoporttal / Irodával és a Parancsnoksággal amely során az alábbiakban maradhatnak:
- a kölcsönző saját költségén megjavíttatja a megrongálódott elemet
- a kölcsönző saját költségén vesz egy új példányt a megsérült/megrongálódott elemből
- a kölcsönző kifizeti az elveszett / javíthatatlan elem értékét
Ha a kölcsönző a munkacsoportokkal vagy az Irodával nem egyeztetve intézkedik, akkor a 6.2 pont szerint kell eljárni.
4. Kölcsönzések kezelése
4.1 Ki intézheti a kölcsönzéseket?
A kölcsönzéseket
- a Könyvtár esetében a Könyvtár munkacsoport intézi
- a Szertár esetében a Szertár munkacsoport intézi
- az Iroda esetében a Parancsnokság intézi
Adott esetben (nem elérhetők a munkacsoport tagok, stb.) a Parancsnokság bármely munkacsoporthoz tartozó kölcsönzéseket intézheti, úgy hogy értesíti a munkacsoportot.
A munkacsoportokon vagy a Parancsnokságon kívüli személy kölcsönzéseket nem intézhet.
4.2 Hol intézhetik a kölcsönzéseket?
A kölcsönzéseket kizárólag az online Kölcsönző rendszeren keresztül lehet intézni.
4.3 Hogyan intézik a kölcsönzéseket?
A munkacsoportok / Iroda értesül a kölcsönzési kérelemről elektronikus úton.
A megfelelő felhasználóval belépve az online Kölcsönző rendszerbe jóváhagyhatja / elutasíthatja a kölcsönzési kérelmet.
Jóváhagyás esetén általában a következő pénteken az adott elemet át kell adni a kölcsönzőnek (adott esetben más időpontot írásban egyeztethetnek a felek).
Ha kauciót kell fizetni a kölcsönzésért azt az elem átadásával egyidőben be kell szedni a kölcsönzőtől készpénzben.
A kérelmet el lehet utasítani indoklással.
A kölcsönzési idő lejártával a kölcsönzőtől át kell venni az adott elemet és meg kell vizsgálni, hogy megfelelő-e az állapota. Az átvételt regisztrálni kell az online Kölcsönző rendszerben. Ha kaucióval járt a kölcsönzés azt az átvételkor vissza kell fizetni.
Ha nem megfelelő állapotban adja vissza a kölcsönző az elemet, akkor a 3.10 pont szerint kell eljárni.
Ha késve hozza vissza a kölcsönző az adott elemet, akkor a 3.9 pont szerint kell eljárni.
A kölcsönzések intézésének részletes menetéről a HELP-ben olvashatsz bővebben.
5. Bevételezés menete
5.1 Mit értünk bevételezés alatt?
Bevételezés alatt értjük azt a folyamatot, amikor egy új elemet - minden szükséges paraméterével együtt - felveszünk az online Kölcsönző rendszeren keresztül a Szertárba / Könyvtárba / Irodába és ha kell ellátjuk a szükséges kódjelzéssel.
5.2 Kik végezhetik a bevételezést?
A bevételezést csak a munkacsoportok, az Iroda és a Parancsnokság végezhetik.
5.3 Mit lehet bevételezni?
Bevételezni csak olyan elemet lehet, amelynek a bevételezését a Parancsnokság (rajta keresztül az Alapítvány/Egyesület) jóváhagyta vagy kéri. Minden más személytől vagy szervtől való közvetlen bevételezés tilos.
5.4 Hogyan kell bevételezni egy új elemet?
A bevételezés részletes leírásáról a HELP-ben olvashatsz bővebben.
6. Javítás, javíttatás menete
6.1 Mikor kell javítani egy elemet?
Javításra akkor szorul egy elem, ha az adott munkacsoport tagjai vagy az Iroda megállapítja, hogy egy elem nem rendeltetésszerűen működik vagy nem lehet rendeltetésszerűen használni. Ezt a tényt haladéktalanul írásban jelzik a Parancsnokságnak.
6.2 Kik végezhetnek javítást?
Javítás szükségességének megállapítása után (melyet a 6.1 pont szerint állapítanak meg) a javítás folyamatát az adott munkacsoport/Iroda a Parancsnoksággal egyeztetve végzi vagy végezteti el megfelelő (szak)emberrel.
Az adott munkacsoport / Iroda és a Parancsnokság tudta nélkül történő javítás tilos és annak esetleges költsége semmilyen formában nem terhelhető sem a munkacsoportra/Irodára, sem a Parancsnokságra.
A fent említett csoportokkal nem egyeztetett javításból eredő esetleges károkat (garancia elvesztése, szakszerűtlenség, stb.) a javítást elvégző személy köteles megfizetni az Alapítvány (későbbiekben Egyesület) felé.
6.3 Hogyan kell javítani egy elemet?
- Ha a hibát a kölcsönző okozta, akkor a 3.10 pont szerint kell eljárni.
- Ha a hibát a munkacsoport tagja vagy az Iroda vagy a Parancsnokság okozta, akkor is a 3.10 pont szerint kell eljárni.
- Ha a hibának nincs okozója (elhasználódás, stb.), akkor a felelős munkacsoport / Iroda köteles írásban jelenteni a Parancsnokságnak a gondot. Ebben az esetben a javításról és annak költségeiről a Parancsnoksággal együttműködve kell eljárni az adott munkacsoportnak/Irodának.
Minden esetben a hiba megállapítása után az elemet ki kell vonni a kölcsönözhető státuszból, azaz jelölni kell fizikailag és az online Kölcsönző rendszeren keresztül is “Nem elérhető” státuszba kell tenni.
6.4 Mit kell tenni egy megjavított/kicserélt elemmel?
Megjavított vagy kicserélt elemet az eredeti kódját (újra) feltüntetve vissza lehet helyezni a Szertárba / Könyvtárba / Irodába. A visszahelyezésről értesíteni kell a Parancsnokságot és az online Kölcsönző rendszeren keresztül “Elérhető” státuszba kell tenni.
Ha az elemet nem lehet megjavítani, se kicserélni, akkor a 7. pont szerint kell eljárni.
7. Selejtezés menete
7.1 Mit értünk selejtezés alatt?
Selejtezéskor egy elemről megállapítjuk, hogy használhatatlanná vált és javíthatatlan. Ilyenkor az elemet az állományból fizikailag és az online Kölcsönző rendszerből is végleg eltávolítjuk.
7.2 Kik végezhetik a selejtezést?
A selejtezést csak és kizárólag az adott munkacsoport / Iroda és a Parancsnokság együtesen végezhetik. Rajtuk kívül senki más nem végezhet selejtezést.
Ha a selejtezés a fenti csoportokon kívül vagy nem a 7.3 pontban leírtak szerint zajlik, akkor az károkozásnak minősül, amely esetben a 3.10 pont szerint kell eljárni.
7.3 Hogyan kell selejtezni?
A selejtezést kétlépcsős folyamat:
- Először az adott munkacsoport / Iroda állapítja meg az elemről, hogy használhatatlanná vált és javíthatatlan. Ekkor “Nem elérhető”-vé teszi az online Kölcsönző felületen és fizikailag a “Selejtezendő” cikkek közé helyezi és értesíti a Parancsnokságot.
- Másodszor a Parancsnokság megvizsgálja a selejtezés tényét és
- vagy jóváhagyja azt és véglegesen törlik az online Kölcsönzési rendszerből
- vagy javításra küldi a 6.2 és 6.3 pontok szerint
- vagy visszahelyezteti az adott munkacsoporttal / Irodával az eszközállományba.
A Parancsnokság által is leselejtezett elem elszállításáról vagy megsemmisítéséről az adott munkacsoport / Iroda gondoskodik a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően.